طراحی سایت و سئو با نیووب

قالب چند منظوره وردپرس چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

هنگام طراحی سایت با وردپرس، اولین قدم انتخاب قالب مناسب است. این مهمترین مرحله است، شما باید تصمیم بگیرید که آیا یک تم وردپرس چند منظوره را انتخاب کنید یا یک تم معمولی. هر مسیری که طی می کنید به طور قابل توجهی بر طراحی و عملکرد سایت شما تأثیر می گذارد، بنابراین مهم است که تصمیماتی بگیرید که به هیچ وجه رشد شما را محدود نکند.

حقیقت این است که هر دو قالب چند منظوره و ساده برای انواع خاصی از پروژه ها مفید هستند. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید نوع خاصی از سایت ساده راه‌اندازی کنید، می‌توانید با یک قالب طراحی شده برای این منظور شروع کنید. با این حال، برای پروژه های بزرگتر و رایج تر مانند وب سایت ها، اغلب منطقی تر است که سایت خود را با یک قالب چند منظوره مانند FlatSam طراحی کنید.


در این مقاله به بررسی تفاوت قالب های وردپرس با قالب های معمولی و همچنین موارد استفاده از قالب های چند منظوره می پردازیم. در اینجا پنج دلیل وجود دارد که چرا استفاده از یک قالب چند منظوره یک انتخاب هوشمندانه است.


تفاوت قالب وردپرس با قالب معمولی چیست؟

قالب های همه کاره وردپرس قالب های وردپرس مجموعه ای از فایل ها هستند که ظاهر، طراحی و گاهی اوقات عملکرد وب سایت شما را تغییر می دهند. هزاران قالب مختلف وردپرس در دسترس شماست و هر کدام سبک منحصر به فردی دارند. آنها اهداف مختلفی دارند و برای استفاده از آنها نیازی به تسلط به HTML یا CSS ندارید، می توانید تقریباً هر طرحی را که می خواهید در سایت خود پیاده سازی کنید.


از آنجایی که قالب های زیادی برای انتخاب وجود دارد، منطقی است که آنها در دسته های مختلفی قرار گیرند. با این حال، ما می توانیم اکثر قالب های وردپرس را به دو دسته کلی تقسیم کنیم:


قالب های ساده:

این قالب ها قالب هایی هستند که برای انواع خاصی از وب سایت ها طراحی شده اند. برای مثال، می‌توانید این الگو را برای وبلاگ‌ها و طراحی سایت فروشگاه‌های آنلاین و همچنین مکان‌های خاص‌تری مانند پادکست‌ها و سایت‌های املاک پیدا کنید.


قالب های همه کاره:

استفاده از این نوع قالب ها به طور کلی طیف وسیعی از طرح ها را در اختیار شما قرار می دهد. قالب همه کاره وردپرس به شما این امکان را می دهد که از یک قالب واحد در انواع مختلف پروژه ها استفاده کنید و آن را مطابق با نیازهای سایت خود سفارشی کنید.


به طور کلی، اگر روی وب سایتی کار می کنید که به ویژگی های بسیار خاصی نیاز دارد، یک قالب چند منظوره خوب می تواند گزینه خوبی باشد. به عنوان مثال قالب astra یک قالب چند منظوره کامل است که ویژگی های بسیار خوبی را در اختیار کاربران قرار می دهد.


به عنوان مثال برخی از بهترین فونت ها مانند ایران سنس، شبنم، ایران شارپ، ونوس، پرستو و بسیاری فونت های دیگر را در اختیار کاربران قرار می دهد.


همچنین این قالب با اکثر صفحه سازهای مختلف سازگار بوده و سرعت بارگذاری بسیار بالایی دارد.


شما می توانید تمام جزئیات سایت مانند رنگ ها، طرح هدر و ... را در این قالب همه کاره وردپرس تغییر دهید و از دیگر امکانات این قالب استفاده کنید.


قالب چند منظوره آسترا


در اینجا متوجه خواهید شد که قالب‌های چند منظوره دارای ویژگی‌های بیشتری نسبت به قالب‌های ساده هستند و همچنین شروع به کار آسان‌تر است زیرا اغلب ویژگی‌های کمتری دارند. با این حال، در اکثر موارد، یک قالب وردپرس همه کاره بهتر نیازهای سایت شما را برآورده می کند.


5 دلیل برای استفاده از قالب های چند منظوره وردپرس

اگر به دنبال یک دلیل کامل برای انتخاب قالب وردپرس هستید، می توان آن را در یک جمله خلاصه کرد: اینکه این قالب ها انعطاف پذیری زیادی دارند. البته موارد زیادی وجود دارد که باید در مورد آنها انعطاف پذیر بود که بعداً توضیح خواهیم داد.


ما همچنین به شما خواهیم گفت که چرا یک قالب وردپرس همه کاره اغلب بهترین انتخاب برای وب سایت شما است.


به ویژگی های بیشتری دسترسی خواهید داشت

یکی از کاربردهای اصلی قالب‌های چند منظوره این است که سازندگان آنها تمایل دارند تا حد ممکن ویژگی‌ها را در مکان‌های بیشتری قرار دهند. برای مثال قالب وردپرس را در نظر بگیرید. این قالب یکی از پرفروش ترین قالب های وردپرس چند منظوره در جهان است که در بخش های مختلف امکانات زیادی را در اختیار شما قرار می دهد.


به عنوان مثال این قالب با افزونه محبوب amp و mentor سازگاری زیادی دارد و شما می توانید در تمام قسمت های مختلف طراحی خود را انجام دهید. همچنین دارای بسیاری از ویژگی های خارج از جعبه است که می توانید برای طراحی وب سایت شرکتی خود از آنها استفاده کنید. .


در نگاه اول، ممکن است فکر کنید که قالب های وردپرس برای هدف خاصی طراحی نشده اند. با این حال، هدف از قالب‌های چند منظوره این است که حداکثر انعطاف‌پذیری را به شما بدهند، بنابراین شما محدود به یک سبک طراحی یا مجموعه ویژگی‌ها نخواهید بود. بهترین قالب های وردپرس موجود در بازار اکثرا قالب های چند منظوره هستند، زیرا کاربران دوست دارند تا حد امکان به امکانات بیشتری دسترسی داشته باشند.


البته این بدان معناست که اکثر قالب های چند منظوره دارای نسخه پولی هستند.


قالب های همه کاره گسترش دامنه سایت شما را آسان می کند

ما نیازهای شما را هنگام ایجاد وبلاگ، فروشگاه های آنلاین، طراحی سایت مشاور املاک و سایر انواع وب سایت های رایج ذکر کرده ایم. با این حال، چیزی که اغلب نادیده گرفته می شود این است که وب سایت شما نیازی به انجام یک کار واحد ندارد. به عنوان مثال، اگر وبلاگ خود را دارید، هیچ چیزی مانع از افزودن یک فروشگاه آنلاین به وب سایت و تبلیغ محصولات خود نمی شود:


این در صورتی است که از الگوی آنها برای ایجاد نمونه کارها استفاده کنید. بسته به خدماتی که ارائه می کنید، می توانید صفحه ای با جداول قیمت اضافه کنید و حتی پرداخت های آنلاین را دریافت کنید:


یکی از بهترین چیزها در مورد وردپرس این است که به شما امکان می دهد تقریباً هر نوع وب سایتی را که می خواهید ایجاد کنید. این شامل یک سایت با اهداف متعدد یا بخش های بسیار متفاوت است. با این حال، برای کار، باید از مدلی استفاده کنید که از نظر عملکرد و طراحی انعطاف پذیر باشد. به همین دلیل، اگر فکر می کنید ممکن است بخواهید در مقطعی دامنه دسترسی وب سایت خود را افزایش دهید، قالب های چند منظوره عالی هستند.


قالب های چند منظوره زیادی وجود دارد که می توان Astra، Bi Theme، Sapphire، Avada را نام برد که هر کدام کارایی و ویژگی های خاص خود را دارند. برای اطلاعات بیشتر در مورد این مدل ها می توانید به فروشگاه ژاکت مراجعه کنید. تماشا کردن.

در نهایت، نوع قالب وردپرسی که استفاده می کنید به نوع سایت مورد نظر شما بستگی دارد. در کنار قالب‌های متمرکزتر، قالب‌های خاص برای سایت‌هایی مفید هستند که به ویژگی‌های خاصی نیاز ندارند و نمی‌توانید آنها را در جای دیگری پیدا کنید.


با این حال، جدا از جزئیات، یک تم وردپرس چند منظوره مانند Astra برای اکثر سایت ها ایده آل است. دلایل دیگر عبارتند از:


معمولاً به امکانات بیشتری دسترسی خواهید داشت.

برخی از قالب های چند منظوره شامل ابزارهای صفحه ساز هستند.

می توانید از یک الگو برای چندین پروژه استفاده مجدد کنید.

مدل های چند منظوره تمایل به ارائه پشتیبانی و مستندات بهتر دارند.

شما به راحتی می توانید دامنه دسترسی سایت خود را افزایش دهید.

امیدواریم با مطالعه این مقاله با قالب های چند منظوره و کاربرد آن ها آشنا شده باشید و بتوانید قالب مناسب وب سایت خود را انتخاب کنید.


برچسب ها : طراحی سایت , طراحی سایت وردپرس , طراحی سایت املاک , قالب های وردپرس ,
+ نوشته شده در يکشنبه 21 فروردين 1401ساعت 17:29 توسط نیووب | | تعداد بازدید : 33

ساخت وبلاگ جدید رایگان خرید بک لینک از همه بلاگ
بستن تبلیغات [X]